Primary Advertiser

כתיבת קורות חיים בגיל השלישי: כך תמצאו עבודה לאחר גיל הפרישה

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 14:32

בשנים האחרונות, יותר ויותר אזרחים ותיקים בוחרים להמשיך לעבוד. אבל איך כותבים קורות חיים איכותיים וטובים? שאלנו מומחה שהסביר על הנושא בהרחבה

איש מבוגר עובד במשרד. ShutterStock
חשוב מאוד להקפיד שקורות החיים יהיו רהוטים, ללא שגיאות כתיב וללא ראשי תיבות שהאדם מן השורה אינו מכיר/ShutterStock

יותר ויותר אזרחים ותיקים בוחרים לעבוד גם לאחר גיל הפרישה. בין אם בשל הצורך לשמור על רמת איכות החיים שהתרגלו אליה עד לפנסיה, ובין אם בשל הרצון לחזק את תחושת הערך העצמי וליהנות מהמשמעות שהתעסוקה מעניקה. כדי למצוא עבודה בגיל השלישי, חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מרבית לכתיבת קורות החיים. "קורות חיים הם כרטיס הביקור השיווקי שלכם והמטרה שלהם היא לגרום למעסיק הפוטנציאלי לפנות אליכם. כשכותבים קורות חיים זה ממש כמו לבנות עמוד פרופיל באתר היכרויות. צריך לחשוב על העיניים של מי שעובר על קורות החיים", כך אומר ירון וינר, מומחה תעסוקה בגיל השלישי המנחה סדנאות תעסוקה בתחום.

אחת ההתלבטויות הנפוצות בקרב מחפשי עבודה בגיל השלישי, היא האם לציין את הגיל בקורות החיים. זאת, מתוך חשש לגילנות (אפליה על רקע גיל) בקרב המעסיקים הפוטנציאליים ולפגיעה בסיכויי לקבלה לעבודה. וינר נחרץ בנושא: "אני ממליץ לכל אחד, לא משנה בן כמה הוא, לא לציין את הגיל שלו בקורות החיים. אני מאמין שצריך להכניס לקורות החיים רק את מה שמשרת אתכם. אלא אם אתם מועמדים למשרה המיועדת באופן ספציפי לאזרחים ותיקים, הגיל שלכם אינו רלוונטי למרבית המשרות. אתם לא יודעים מי הצד השני שיעבור על קורות החיים, וכדי שהמגייס יתרשם כראוי מהיכולות, הכישורים והניסיון שלכם כשווה בין שווים וללא דעות קדומות, עדיף שלא לציין את הגיל. אין זה אומר שצריך לשקר בקורות החיים לגבי הגיל או לשנות את השנים שבהן עבדתם. פשוט עדיף לא לציין את שנת הלידה באופן מפורש ולא לכתוב את מספר תעודת הזהות, אלא אם דרשו זאת במודעת הדרושים. זאת גם הגישה שלי לגבי תמונה. עדיף שלא לשלב תמונה בקורות החיים, אלא אם התמונה משרתת אתכם".

אז איך כותבים קורות חיים איכותיים וטובים שיעזרו לכם למצוא עבודה? וינר מגיש כמה טיפים לכתיבת קורות חיים בגיל השלישי:

קצרים, תמציתיים וממוקדים

קורות החיים שלכם צריכים להיות ממוקדים, תמציתיים וקצרים, עדיף באורך של עמוד אחד: "למגייסים אין סבלנות לקרוא קורות חיים ארוכים. כיום בחברות רבות יש בוטים שסורקים באופן אוטומטי את קורות החיים ומחפשים מילות מפתח מסוימות שקשורות למשרה. גם כאשר אדם אנושי עובר על קורות החיים, הוא לא קורא אותם לפרטי פרטים, אלא מחפש מילות מפתח שרלוונטיות לדרישות התפקיד. כך למשל, אם מדובר במשרת מנכ"ל, המגייס יחפש אחר מילים כמו "ניהול". לכן, קורות החיים צריכים להיות ממוקדים, כך שבשניות הבודדות שעוברים עליהם תצליחו לשכנע את המעסיק הפוטנציאלי לחזור אליכם. עליכם להתמקד בניסיון התעסוקתי שרלוונטי למשרה שלכם".

ניסיון תעסוקתי

לצד קורות חיים ארוכים מדי, ישנה בעיה הפוכה - רבים מבני הגיל השלישי עבדו באותו מקום עבודה לאורך השנים. אז הם מגלים שהם לא מצליחים למלא את קורות החיים. הפתרון, לדברי וינר, הוא לפרט את התפקידים השונים שהיו לכם באותו מקום עבודה: "פירוט התפקידים השונים יאפשר לכם להציג את הגמישות והוורסטיליות שלכם. קיימת טענה לפיה יש לציין בקורות החיים רק את התפקידים שבהם עסקתם בעשר השנים האחרונות, אבל ההמלצה שלי היא לכתוב את התפקידים שרלוונטיים למשרה הספציפית. כך למשל, אם עבדתם 30 שנה בבנק ואתם מעוניינים לשלוח קורות חיים למשרת הדרכה, כדאי להדגיש את הניסיון שלכם שהיה לכם בהדרכה כשעבדתם בבנק והדרכתם עובד חדש. יש צורך לכתוב כמה גרסאות של קורות חיים בהתאם לתחומים התעסוקתיים ולמשרות השונות שאליהן אתם פונים. בנוסף, כדאי לציין פעילויות התנדבותיות שרלוונטיות למשרה ושיכולות להעיד על היכולות והכישורים שלכם".

פרטים שלא צריכים להופיע בקורות החיים

כאמור, עדיף שלא לציין את הגיל שלכם בקורות החיים. בנוסף, וינר אומר שאין צורך לציין סטטוס משפחתי, כמה ילדים יש לכם וגם לא תכונות אופי: "תכונות האופי שאנשים מציינים בקורות החיים, כמו חריצות ויכולת לעבוד בצוות, הן בדרך כלל גנריות ולא באמת מעידות על אופיו של המועמד למשרה".

רהיטות היא שם המשחק

חשוב מאוד להקפיד שקורות החיים יהיו רהוטים, ללא שגיאות כתיב וללא ראשי תיבות שהאדם מן השורה אינו מכיר: "מומלץ לתת לאדם מקצועי לעבור על קורות החיים ולעשות עליהם הגהה. התפקיד של קורות החיים הוא לנסות לנבא איזה מן עובד המועמד למשרה יהיה. לכן, קורות חיים עם שגיאות כתיב וטעויות דקדוק עלולות להותיר רושם רע על המגייס. בנוסף, יש להשתמש בשמות פעולה - לא לכתוב 'ניהלתי', 'שיווקתי' או 'הפקתי', אלא לכתוב 'ניהול', 'שיווק' ו'הפקה'".

הנראות הוויזואלית של קורות החיים

הטקסט בקורות החיים צריך להיות אחיד מבחינת סוג וגודל הגופן, ויש להימנע מכתיבה בפסקאות: "קורות החיים הם לא כתבה בעיתון. יש לציין את הניסיון הרלוונטי שלכם בבולטים משום שכאמור לא קוראים קורות חיים, אלא סורקים אותם".

אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

בשיתוף מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully