Primary Advertiser

מציאת עבודה בגיל השלישי - איך מתחילים?

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 14:32

הגעתם לגיל הפרישה, אבל אתם מעוניינים לעבוד? לפניכם כל הטיפים שיעזרו לכם למצוא עבודה המתאימה לכם ולהגשים את עצמכם מחדש

איש מבוגר עובד. ShutterStock
ממש כמו שצעירים מחפשים עבודה באתרים של מודעות דרושים, גם בני הגיל השלישי יכולים לחפש משרות מתאימות ברחבי הרשת/ShutterStock

תוחלת החיים ממשיכה לעלות ואזרחים ותיקים רבים בוחרים להמשיך לעבוד גם לאחר גיל הפרישה. מי אלו שבוחרים לעבוד? אלו שלא עלה בידם לחסוך די כסף עבור הפנסיה, כאלו שמעוניינים להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם וליהנות מרווחה כלכלית, וגם כאלו שמחפשים משמעות, עבודה לאחר גיל פרישה עשויה להיות הפתרון. בנוסף, היציאה בכל בוקר למקום העבודה, המפגש החברתי עם צוות העובדים ותחושת הערך והמשמעות שמעניקה התעסוקה, מעודדים רבים לחפש עבודה גם בגיל השלישי.

חיפוש עבודה לאחר גיל פרישה עלול להיות מאתגר. רבים מכם עבדו שנים ארוכות באותו מקום עבודה, וכעת עליכם להתחיל מחדש - לחפש עבודה בשוק התעסוקה שעבר שינויים רבים בשנים האחרונות. אז איך עושים זאת? ירון וינר, מומחה תעסוקה בגיל השלישי המנחה סדנאות תעסוקה בתחום, מציג לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא עבודה לאחר הפנסיה:

אילו משרות יכולות להתאים לאזרחים ותיקים?

"ישנם אנשים המגיעים לגיל הפרישה ומעוניינים להמשיך ולעבוד באותו תחום בו עבדו כל השנים, אבל מעדיפים לצמצם את היקף המשרה - ממשרה מלאה למשרה חלקית. אחרים, עשויים להרגיש תחושת מיצוי מתחום העיסוק שלהם, ויבחרו לעבור הסבת מקצוע", אומר וינר. "כאשר מעוניינים לעבור הסבה מקצועית, חשוב להבין מהן דרישות התפקיד, הם יש צורך בהשכלה או הכשרה מסוימת. אין זה משנה בני כמה אתם - המשרה צריכה להתאים ליכולת התפקודית שלכם, לניסיון, לרקע התעסוקתי ולכישורים שלכם".

רבים מבני הגיל השלישי חוששים מגילנות ומכך שמעסיקים פוטנציאליים לא ירצו להעסיק אותם בשל גילם המתקדם. "גילנות בקרב מעסיקים אמנם קיימת, אבל במקרים רבים מדובר בגילנות עצמית", אומר וינר. "אזרחים ותיקים רבים מרגישים בתוך תוכם שהם כבר לא רלוונטיים ולכן מראש לא יגישו מועמדות למשרה מסוימת. חשוב להכיר ביתרונות שלכם ולשבור את המחסומים שאתם מציבים לעצמכם".

בהקשר הזה, וינר מציין כי למרות הדעות הקדומות, בני הגיל השלישי יכולים להשתלב גם במשרות מתחום הטכנולוגיה: "ישנם אנשים שחצו את גיל שישים עם אוריינות דיגיטלית מצוינת. אם אתם חושקים במשרה עם נגיעה טכנולוגית, ניתן להתגבר על החסמים וללמוד מערכות חדשות. השאלה היא כמה כוח רצון יש לכם וכמה אתם מוכנים להשקיע".

חיפוש עבודה באמצעות אתרי מודעות דרושים

ממש כמו שצעירים מחפשים עבודה באתרים של מודעות דרושים, גם בני הגיל השלישי יכולים לחפש משרות מתאימות ברחבי הרשת: "חשוב למפות את תחום העיסוק הנדרש ולבחון מהם המקורות בהם קיימות משרות רלוונטיות. זה יכול להיות אתר אינטרנט המתמחה במשרות בתחום מסוים כמו משרות הייטק, לוחות דרושים כללים או קבוצות ברשתות החברתיות שמפרסמות מודעות דרושים בתחום שבו אתם מעוניינים לעבוד".

תכניות תעסוקה ייעודיות לבני הגיל השלישי

קיימות תכניות שונות המקדמות תעסוקה לאזרחים ותיקים, מעניקות כלים והכשרה לבני הגיל השלישי ומסייעות באיתור משרות לבנות ובני 60 ומעלה.

*"ותיקים בעבודה" הינה תכנית ממשלתית של המשרד לשוויון חברתי המסייעת לבני 60 ומעלה בהשתלבות בשוק העבודה. התוכנית מופעלת באמצעות שתי חברות: חברת תיגבור מאגר כוח מקצועי זמני בע"מ וחברת מעוף משאבי אנוש (מקבוצת מעוף) בע"מ. במסגרת התכנית, מחפשי העבודה יעברו תהליך של הכוונה תעסוקתית, הכשרות וסדנאות לשיפור הכישורים, הכנה לראיון עבודה וכתיבת קו"ח, ליווי אישי מתהליך חיפוש המשרה ועד השמה. המעסיקים יזכו בסיוע בחיפוש המועמד הטוב ביותר למשרה, אפיון המשרה והתאמתו גם לאזרחים ותיקים, ליווי בכל שלבי הגיוס והקליטה ועד להשתלבות מוצלחת בארגון לטווח הארוך ויצירת גיוון גילי בארגון. השירות ללא עלות (ממומן ע"י המשרד לשוויון חברתי).

עוד בתכנית: 2 אתרים ייעודים לחיפוש עבודה לבני 60 ומעלה: https://vatikim-tigbur.co.il/ https://vatikim-maof.co.il/ מרכזי תעסוקה רשותיים לקבלת שירות פרונטלי: באר שבע, אשדוד, ירושלים, רחובות, בני ברק, מעברים בעמק ומעברים גליל עליון וכן מרכזים נוספים הפזורים ברחבי הארץ. לרישום לתכנית:

מחפש עבודה

מעסיק

ירון וינר. שלומי מזרחי,
"עליכם להחליט מהו תחום העיסוק שמעניין אתכם". וינר/שלומי מזרחי

*פרויקט "דרוש ניסיון" של "והדרת הכוח השלישי" - "והדרת" פועלת מעל עשור לקידום תעסוקת מבוגרים ושילובם בעולם העבודה החדש. פרויקט "דרוש ניסיון" שנוסד בשנת 2013 על ידי העמותה מסייע לעשרות אלפי עובדים מבוגרים להשתלב בשוק העבודה ומהווה פלטפורמה מעצימה לאזרחים מבוגרים הרואים עצמם חלק חיוני ובלתי נפרד מהחברה והכלכלה הישראלית ומעוניינים לקחת חלק פעיל בצמיחתה. העמותה מציעה מגוון שירותים כגון: ליווי אישי בתהליך חיפוש עבודה, עריכת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, סדנאות לפני פרישה (בארגונים) ליווי צוותי משאבי אנוש. מפגשי זום לקהילת מחפשי עבודה בנושאים הקשורים להשתלבות בשוק העבודה וכן הצעות מגוונות לפעילות התנדבותית. להרשמה לפרויקט דרוש ניסיון *

לגאסי - חברת לגאסי הוקמה כמיזם חברתי-עסקי, על ידי נעם גלייכר וזאב לשם, יזמים עתירי ניסיון בחברות עסקיות במשק הישראלי. המיזם הוקם במטרה לתת מענה יעיל למגוון חברות על ידי שילובם של מומחים ותיקים בכירים בתחומים שונים, תוך מיקוד בתחומי ההייטק והטכנולוגיה, הכלכלה והכספים.

לגאסי מתגאה בהיותה מאגר מומחים מהמובילים בישראל, הכולל מומחים מקצועיים בעלי רקורד עסקי ומקצועי מוכח ורב שנים. באמצעות מאגר זה המיזם לוקח חלק פעיל במאמץ רב-הערך לשילוב מבוגרים בתעשיות בישראל תוך הכרת האיכויות הייחודיות והניסיון של פלח אוכלוסייה זה בישראל ובעולם. לגאסי עוסקת בהשמת מבוגרים אקדמאיים לאחר פרישה בעלי ניסיון ומומחיות, שהחזיקו בתפקידים בכירים. בנוסף, היא מפעילה צוותי פרויקטים המבוססים על מומחים ותיקים הפועלים במיקור חוץ והנגשת שירותי ייעוץ וייעול מתקדמים. המומחים הוותיקים המועסקים באמצעות לגאסי, עובדים בחברות עסקיות לעיתים תכופות במשרות חלקיות וגמישות בקבוצות חשיבה או כעובדים זמניים. צורת העסקה זו תואמת את לוח הזמנים והצרכים של המומחה המבוגר. יתרון העסקת מומחי לגאסי לחברות העסקיות הוא בכך שהן אינן מחויבות ליחסי עובד-מעביד סטנדרטיים. למידע נוסף והרשמה ל"לגאסי">>

*מוטק'ה - מוטק'ה הוא הפלטפורמה הדיגיטאלית הגדולה, המוכרת והחשובה בישראל לבני ובנות ה- 60+ ומעלה וחלוצת אג'נדת ה-Well Being לגילאים אלה. האתר, הפועל ללא עלות, משלב בין כתבות תוכן איכותיות בנושאים כגון תעסוקה, פנאי, כסף, בריאות, פנסיה, יחסים, אופנה ועוד, לבין רשת חברתית ענפה עם קבוצות במגוון נושאים. באתר מוטק'ה קיימת קבוצה הדנה בשאלות בתחום התעסוקה משרות רלוונטיות ממוקדות לבני ה- 60 ומעלה, ותוכן ייעודי בתחום חיפוש עבודה הכולל טיפים שונים. לאתר מוט'קה>>

*עמותת 50+- העמותה ללא מטרות רווח, "חמישים פלוס מינוס". העמותה היא למעשה ארגון חברתי הכולל מגוון של מנטורים ואנשי מקצוע עתירי ניסיון בתחום התעסוקה והקריירה, הפועל בפריסה ארצית, ומוכוון לטפל הן במחפשי העבודה בעלי ניסיון, המעוניינים להשתלב מחדש במעגל העבודה והן במעסיקים המחפשים לגייס מועמדים איכותיים ומקצועיים. כלל אנשי הצוות בעמותה הינם מתנדבים העושים את מלאכתם במחויבות ובנאמנות מכל הלב, וזאת בכדי לתת סיוע ופתרונות לכל אותם מחפשי עבודה בישראל, בגילאי 40 ומעלה. עמותת 50 פלוס-מינוס פועלת במספר ערוצים מקצועיים: ליווי אישי פרטני, תכניות וחממות תעסוקתיות וקשרי מעסיקים (אתמול, יום שלישי ה-15/11 קיימנו יריד תעסוקה רב משתתפים בקניון רננים ברעננה - מאות מחפשי עבודה הגיעו ונחשפו למעל 1,500 הצעות עבודה - היה זה הפנינג של תעסוקה). מעסיקים/מחפשי עבודה, רשויות וארגונים, לקבלת שרותי העמותה - ניתן להירשם באתר העמותה>>

חיפוש עבודה באמצעות נטוורקינג

וינר אומר כי הדרך המומלצת ביותר למציאת עבודה היא באמצעות נטוורקינג: "נטוורקינג זהו שימוש בקשרים חברתיים למציאת כיוון תעסוקתי. יש לערוך מיפוי של כל הקשרים שיש לכם, כמו למשל בני משפחה, חברים, קולגות, מעסיקים קודמים, לקוחות ועוד. אני קורא לתרגיל הזה - 50 כוסות קפה. נסו לקבוע ישיבה על כוס קפה עם אנשים מהמעגלים החברתיים, המשפחתיים והתעסוקתיים שלכם, ולא תאמינו לאילו הזדמנויות תעסוקה תוכלו להגיע. אולי הקולגה שלכם שמעה על משרה פנויה במקום העבודה שלהם, או שחבר שלכם יוכל "לזרוק" עבורכם מילה טובה למעסיק שלו שבדיוק מחפש עובד חדש. תתפלאו, אבל אנשים אוהבים לעזור לאנשים אחרים והם ישמחו לסייע לכם. רבים חושבים שנטוורקינג זה פרוטקציה, אבל אלו פשוט חוקי המשחק".

לסיכום, וינר אומר כי עליכם להחליט מהו תחום העיסוק שמעניין אתכם, מהו היקף משרה המתאים לכם ומהו מיקום העבודה המועדף עליכם: "נסו להבין מהו המצוי ומהו הרצוי בשוק התעסוקה, ובהתאם לכך תוכלו לכוון למשרות הרלוונטיות עבורכם. צריך להגיע עם ראש פתוח כדי להגדיל את הסיכוי למציאת משרה, ויחד עם זאת גם להיות ממוקדים כדי לא להתבלבל מההיצע הנרחב. בנוסף, חשוב שתדעו מהם היתרונות שלכם שבגללם כדאי להעסיק אתכם, כמו למשל ניסיון רב, ומהם האתגרים שעמם אתם מתמודדים. כדי למצוא את העבודה המתאימה לכם, צריך לעבוד בלחפש עבודה". אזרח ותיק, מחפש עבודה ? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

למידע בנושא תעסוקה בגיל השלישי, כתבות וסרטונים, היכנסו>>

בשיתוף מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully