Primary Advertiser

מבט מבפנים: כך משתלבים אזרחים ותיקים בשוק העבודה בישראל

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:31

הגענו לפגוש את המשתתפים בקורס המיוחד של עמותת "והדרת הכוח השלישי" בשיתוף מפעל הפיס, שנערך לאזרחים ותיקים: "ההבנה שהם לא לבד נותנת רוח גבית וסוג של ביטחון בתהליך חיפוש עבודה". צפו בכתבה

בווידאו: קורס מיוחד של עמותת "והדרת הכוח השלישי" בשיתוף מפעל הפיס/עריכה: גלעד מן מנהיים

עמותת "והדרת הכוח השלישי" שמקדמת את נושא העסקת האוכלוסייה המבוגרת בישראל, קיימה קורס מיוחד לאזרחים ותיקים, במהלכו נבחנו הכישורים והיכולת של המשתתפים, כמו גם המוטיבציות שמניעות אותם לפעולה. הקורס למדו המשתתפים על הצרכים והדרישות של עולם העבודה המתחדש, ועל ה-POWER SKILLS או המיומניות הרכות (תקשורת מילולית, יכולת למידה עצמית, ניתוח ומחקר, תקשורת כתובה, גמישות מחשבתית וניהול עצמי). בנוסף, הם למדו לדבר בשפה חדשה - "שפת כישורים", קיבלו סיוע בשיפוץ קורות החיים ועברו הדרכה לקראת ראיונות עבודה.

"באמצעות סדנאות ומפגשים אנחנו רוצים לכונן 'קהילת בעלי כישורים' שתהיה משאב עבור חבריה למציאת תעסוקה הולמת", אמרה ריבי בלר, מנכ"לית עמותת "והדרת הכוח השלישי". "במהלך שנות פעילותנו נוכחנו לראות שעבור מחפשי עבודה מבוגרים, ההבנה שהם לא לבד ושרבים וטובים כמותם נמצאים איתם באותה סירה נותנת רוח גבית וסוג של ביטחון בתהליך חיפוש תעסוקה שתתאים להם. אחד המכשולים הגדולים הניצבים בפני מבוגרים בתהליכי חיפוש עבודה הוא הגילנות העצמית. כשאנחנו מדברים על 'כישורים' במקום 'ניסיון' או 'קורות חיים' הגיל מקבל משמעות אחרת, משמעות שמאפשרת לנו לעשות את החיבור לעולם העבודה בלי להתייחס לגורמים חיצוניים או משתנים כגון גיל. זה שינוי בתפיסה שקל יותר ליישם בתוך קבוצה".

הפרויקט החדש נעשה בין היתר באמצעות מענק ממשלתי של מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, במסגרת מנגנון "מענקי חדשנות בתעסוקה". כחלק מהאסטרטגיה להשגת יעדי התעסוקה הממשלתיים לאוכלוסייה המבוגרת בישראל והחלטות הממשלה בנושא, וכחלק מתפיסת החדשנות שהמינהל מוביל ומקדם, הוחלט להקצות לפרויקט תקציב משמעותי וסיוע מקצועי, וזאת על מנת להוביל למיצוי הפוטנציאל התעסוקתי של האוכלוסייה.

אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

למידע בנושא תעסוקה בגיל השלישי, כתבות וסרטונים, היכנסו>>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully