Primary Advertiser

הסמנכ"ל לשעבר שנולד מחדש בגיל השלישי: "צמחתי ממקום של משבר"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 9:43

אחרי שנאלץ לחשב מסלול מחדש בגיל מתקדם, ארן שדמי החליט להקדיש את חייו לסיוע לאזרחים ותיקים במציאת עבודה: "צריך להיות נחושים, זה לוקח זמן". ויש גם טיפים מועילים. צפו בכתבה

ארן שדמי/עורך וידאו: גלעד מן מנהיים

"אם אתה עובד במה שאתה אוהב לעשות, לא תעבוד עוד יום נוסף בחייך".

במשך שנים ארוכות, עבד ארן שדמי כסמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצה גדולה. הוא תכנן להישאר במקום העבודה שאליו התרגל עד גיל 67, אך בסופו של דבר, זה לא צלח. "מהמקום של המשבר צמחתי לתפקיד שאותו אני עושה בעשר השנים האחרונות - טיפול באנשים שיוצאים לפנסיה", אומר ארן. "במקצוע שלי הגיל הוא יתרון, ולא חיסרון".

אחרי עשר שנים שבהן הוא משמש כמאמן לגיל השלישי ויועץ פרישה ומציאת קריירה, לארן יש לא מעט טיפים עבור בני הגיל השלישי שמחפשים לחזור לשוק העבודה. "הטיפ הראשון הוא תקופת התרוקנות, שבה אנחנו נפרדים מכל המשקעים שצברנו בתקופת שבה עבדנו. זו תקופה של פרידה ממי שהיינו בתקופה שבה עבדנו. אחרי התהליך הזה צריך להיות פתוחים לקבל דברים חדשים שמגיעים. אני זוכר שפעם מישהי אמרה לי 'אני מנסה הכול, מה שטוב אני לוקחת ומה שלא אני זורקת. אני מנסה לעזור לאנשים למצוא סיבה להמשיך לעבוד".

איך מציע ארן לאזרחים ותיקים לחפש עבודה? "חייבים להיחשף לפלטורמות לחיפוש עבודה, שהן שונות ממה שהכרנו בעבר", הוא מציין. "יש לא מעט אנשים שקשה להם להתחבר לאותן פלטפורמות, ולכן אני מציע לאותם מחפשי עבודה להיעזר במיזם ותיקים לעבודה, שמסייע לבני הגיל השלישי למצוא עבודה".

ארן ממשיך: "כשמתחילים לחפש עבודה בגיל השלישי צריך לדעת בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות. בשלב הבא, כל אדם צריך לשאול את עצמו באיזה נושאים הוא חושב שיש לו ערך מוסף על פני אנשים אחרים. צריך להיות מוכנים להתמודד גם עם תשובות שליליות ולהבין שישראל מדינה שסובלת מגילנות. זה תהליך, זה לוקח זמן וצריך להיות נחושים מאוד".

"אני מרגיש שהיום אני עושה את מה שאני אוהב לעשות וזה המסר שלי", מסכם ארן. "אם אתה עובד במה שאתה אוהב לעשות, לא תעבוד עוד יום נוסף בחייך".
אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

למידע בנושא תעסוקה בגיל השלישי, כתבות וסרטונים, היכנסו>>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully