Primary Advertiser

האמנית הזו הפסיקה ליצור אחרי ה-7.10. ואז הגיע טלפון ששינה הכול

בשיתוף מפעל הפיס

18.3.2024 / 15:54

בגיל 75, הפסלת אילנה אביב התקשתה לעשות את הדבר שהיא הכי אוהבת: "הכול נעצר, לא יכולתי להביא לידי ביטוי את מה שאני מרגישה". פגשנו אותה ואת בתה שרון, ושמענו מהן על ההתמודדות הלא פשוטה אחרי אותה שבת שחורה

בווידאו: שיחה מרתקת עם הפסלת אילנה אביב ואת בתה שרון/עריכה: גלעד מן מנהיים

אילנה אביב היא פסלת בינלאומית, שבמשך שנים רבות יצרה אינספור יצירות אומנותיות, אותן ניתן למצוא הן בארץ והן בעולם. אלא שגם היא, בדומה לרבים אחרים, הפסיקה ליצור אחרי אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר. "הכול נעצר ובמשך לא מעט זמן לא יכולתי להביא לידי ביטוי את מה שאני מרגישה", היא אומרת בריאיון לצד בתה, שרון אביב. "לא יכולתי להיכנס לסטודיו, אז חיפשתי מקומות להתנדב".

במשך תקופה ארוכה סירבה אילנה לשוב לסטודיו, עד שהודעה אחת באינסטגרם שינתה הכול. "באיזשהו שלב כשראיתי שאני בלופ שאני לא יוצאת ממנו, של קושי, של צער עמוק, של כאב, ניסיתי להביא את עצמי לסטודיו כדי להתרפא קצת, ואז פתאום קיבלתי טלפון מניו יורק, לא פחות ולא יותר של מישהי שראתה עבודה שלי באינסטגרם והחליטה שהיא רוצה אותה. זה קצת התחיל להניע מחדש את הגלגלים ומאז אני בעצם לא עוזבת את הסטודיו. זה ממש דרבן אותי לחזור ליצור בקצב שלי".

בניגוד לאמה, שרון, בתה של אילנה, לא עצרה את פועלה אחרי ה-7 באוקטובר. "התחלתי לעשות לייב בכל יום חמישי בפייסבוק בקבוצה שלי", היא אומרת. "לייב שנקרא 'מחפשים תקווה דרך הסיפורים'. אני חושבת שהנביטה והצמיחה הכי עוצמתית ומדויקת שלנו נובעת רק מהמקומות של הקושי".

מה עוד הן חושבות על המצב הנוכחי ומה דעתן על ההירתמות הלאומית? צפו בכתבה המלאה בנגן שלמעלה.

seperator

מעסיקים? בואו ליהנות מהשמה איכותית! תוכנית "ותיקים בעבודה" כאן בשבילכם, יאתרו משרות מתאימות בארגון, ותקבלו ליווי בתהליך הגיוס כך שתוכלו ליהנות מגיוון תעסוקתי בארגון והשמה איכותית לטווח

אזרחים ותיקים, מחפשים עבודה? למגוון משרות מותאמות הקליקו כאן

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully