Primary Advertiser

בין יהודים לערבים: הצלם שלא מפסיק לתעד גם בגיל 80

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 13:38

נתן כספי עבד במשך עשרות שנים בטלוויזיה, עד שהחליט לחשב מסלול מחדש, ומאז יצר לא מעט פרויקטים שהוצגו בתערוכות וזכו בתחרויות: "אני איש של עשייה ועבודה". וגם: איך הוא הציל את אחותו ומה הקשר ליהודים וערבים?

נתן כספי. יעקב ספורטה,
"אני איש של עשייה". נתן כספי/יעקב ספורטה

בגיל 68, אחרי שעבד במשך עשרות שנים בתחום הטלוויזיה וכמפיק עצמאי, החליט נתן כספי שהגיע הזמן לעשות שינוי בחייו. הוא עזב את המחלקה הדוקומנטרית בערוץ 1 שאותה ניהל, והתחיל ללמוד צילום. מאז, הוא הספיק לצלם לא מעט פרויקטים מצליחים ורק השנה הוציא שני ספרי צילום.

איך החל החיבור לעולם הצילום ומדוע לדעתו חשוב להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה? תפסנו אותו לריאיון מרתק.

תמונה מתוך הספר "שבעים שמונים תשעים" של נתן כספי. נתן כספי,
תמונה מתוך הספר "שבעים שמונים תשעים" של נתן כספי/נתן כספי
תמונה מתוך הספר "שבעים שמונים תשעים" של נתן כספי. נתן כספי,
תמונה מתוך הספר "שבעים שמונים תשעים" של נתן כספי/נתן כספי

"הכרתי לא מעט אנשים שפרשו מהעבודה וישבו רגל על רגל בקאנטרי"

מלבד היותו מנהל מחלקה בערוץ 1, נתן שימש כמרצה בשתי מכללות אקדמיות. "לימדתי סטודנטים על עולם הטלוויזיה בשני מקומות שונים, ובאחד מהם לימדו גם קורס צילום", הוא נזכר. "זה מצא חן בעיניי וקסם לי, אז החלטתי לעשות את הקורס, וכך החלה האהבה הגדולה שלי לעולם הצילום".

מאז, הוא לא עצר לרגע. הוא ממשיך לעבוד במרץ, למרות שעבר מזמן את גיל הפרישה. בניגוד לרבים מבני גילו, נתן מעולם לא חשב לפרוש או להפסיק לעבוד לרגע. "הכרתי לא מעט אנשים שפרשו מהעבודה וישבו רגל על רגל עם כוס קפה בקאנטרי", הוא אומר. "חלק גדול מהם שקעו לתוך עצמם ולא הצליחו לקום מזה. זה פשוט לא אני - אני איש של עשייה ועבודה - תמיד לעשות, ולא חשוב איזה סוג של עשייה, כי עצם העשייה היא חשובה ומשמעותית".

תמונה מתוך הפרויקט "רותי" שצילם נתן כספי. נתן כספי,
תמונה מתוך הפרויקט "רותי" שצילם נתן כספי/נתן כספי
תמונה מתוך הפרויקט "רותי" שצילם נתן כספי. נתן כספי,
תמונה מתוך הפרויקט "רותי" שצילם נתן כספי/נתן כספי

פרויקט הצילום שהציל את אחותו

מאז שהחל לצלם, נתן היה מעורב בלא מעט פרויקטים, כולל שני ספרים שהוציא רק בשנה האחרונה - "שבעים שמונים תשעים" ו-"מהמקום שבו אני עומד, פורטרטים".

אחד הפרויקטים שאליהם התחבר יותר מכולם נקרא "רותי", על שמה של אחותו רותי. "הוא נקרא כך על שם אחותי רותי גלזר", מציין נתן. "בדומה למבוגרים אחרים, גם המצב שלה לא היה משהו - החברים פתאום נעלמו והמחלות החלו להגיע, אז היא שקעה בתוך עצמה. לשמחתי הרבה, בזכות פרויקט הצילום שבו היא לקחה חלק, היא קצת יצאה מזה".

תמונה של נתן כספי מתוך התערוכה Seven. נתן כספי,
תמונה של נתן כספי מתוך התערוכה Seven/נתן כספי
תמונה שצילם נתן כספי. נתן כספי,
מתוך התערוכה "מבעד לשמשות ולמראות"/נתן כספי

יהודי וערבי בדירה אחת

בשבועות האחרונים הוא עובד על פרויקט חדש, שעתיד לקרום עור וגידים בקרוב. "הפרויקט החדש נולד מתוך מיצב שראיתי", מספר נתן. "אני משתף פעולה עם האמן היוצרֿ, ברק ציפורי, שייצור סוג של מבנה ובו דירות, שבהן, יגורו בצוותא, יהודים וערבים ואני אהיה זה שאצלם את הכול. הפרויקט המבורך אמור להראות שיהודים וערבים יכולים לחיות יחד ולהגיע לשיח של שלום".

מעסיקים? בואו ליהנות מהשמה איכותית! תוכנית "ותיקים בעבודה" כאן בשבילכם, יאתרו משרות מתאימות בארגון, ותקבלו ליווי בתהליך הגיוס כך שתוכלו ליהנות מגיוון תעסוקתי בארגון והשמה איכותית לטווח

אזרחים ותיקים, מחפשים עבודה? למגוון משרות מותאמות הקליקו כאן

בשיתוף מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully