Primary Advertiser

הקשיים, התשוקה וה-7 באוקטובר: זאביק זלצר נחשף בריאיון מיוחד

בשיתוף מפעל הפיס

18.2.2024 / 15:54

פרשן הכדורגל הבכיר ממשיך לעבוד במרץ גם בגיל 80: "אני מרגיש שיש לנו, האזרחים הוותיקים, הרבה מה לתת". ומה חושבים עליו הקולגות? צפו בכתבה

בווידאו: ריאיון עם פרשן הכדורגל זאביק זלצר/עריכה: שמוליק כהן לוז

בניגוד לכדורגלנים רבים אחרים, כשזאביק זלצר בן ה-80 החליט לתלות את הנעליים ולפרוש ממשחק פעיל אי שם בשנת 1976, הוא ממש לא נח על זרי הדפנה. הוא החל לאמן את מכבי פתח תקוה מיד לאחר פרישתו, ורשם קריירת אימון מפוארת, כשבין היתר אימן את מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ואת נבחרת הנוער של ישראל.

גם לאחר קריירת האימון הוא לא עצר, ועל אף שהיה בגיל שבו רבים יוצאים לפנסיה, הוא לא הפסיק לעבוד. לקראת שנת 2010 הוא החל לשמש כפרשן בכיר בערוצי הספורט של צ'רלטון, ומאז הוא מפרשן משחקים בדרך קבע, עד לימים אלו.

זאב זלצר כדורגלן עבר. דני מרון
"ממליץ לאנשים בגיל השלישי להיות כל הזמן מחוברים ועירניים"/דני מרון

"אני מרגיש שיש לנו, האזרחים הוותיקים, הרבה מה לתת מהניסיון", אומר זלצר בריאיון. "אם אתה עוסק במה שאתה אוהב ונשאר כל הזמן בעניינים, אפשר לעזור להרבה מאוד אנשים. אני ממליץ לאנשים בגיל השלישי להיות מחוברים כל הזמן ועירניים. אנשים כמוני, ותיקים, מנוסים, יש להם המון מה לתת והם רוצים לתת. יש כאלה שמחכים שישאלו אותם ואני אומר, אל תחכו. תלכו אתם ותגידו להם. אחרי שהם יכירו אתכם ויראו מי אתם הם יבואו אליכם וככה אני מרגיש".

"ה-7 באוקטובר היה הלם", נזכר זלצר באותה שבת שחורה. "אתה לא מבין מאיפה הדבר הזה מגיע. המשחקים בוטלו ורק אז מתחילים לעכל. לחזור לאולפן לא היה קל; פתאום אתה מתחיל לדבר על כדורגל כשאנשים נלחמים ואנשים נופלים ואנשים נפצעים. לי אישית זה עזר, כי ידעתי שאני עוזר בכך לאנשים אחרים. אני בטוח שהדבר הזה הכניס שפיות, כי הבנו שחייבים להמשיך כדי לתת לאנשים גם את התקווה ולחזור להיות מה שהיינו".

"את זאביק אני מכיר 20 שנה", אומר השדר לירן שכנר. "בכל פעם יש איתו הפתעה חדשה - פעם התנדבות, פעם פעילות ופעם איזו תרומה. העולם לגמרי לא שייך לצעירים ואני אומר שאין תחליף לניסיון".

מה הוא חושב על האמרה "העולם שייך לצעירים", כיצד השפיע עליו ה-7 באוקטובר ואילו טיפים יש לו לבני הגיל השלישי? צפו בריאיון המלא בנגן שלמעלה.

מעסיקים? בואו ליהנות מהשמה איכותית! תוכנית "ותיקים בעבודה" כאן בשבילכם, יאתרו משרות מתאימות בארגון, ותקבלו ליווי בתהליך הגיוס כך שתוכלו ליהנות מגיוון תעסוקתי בארגון והשמה איכותית לטווח

אזרחים ותיקים, מחפשים עבודה? למגוון משרות מותאמות הקליקו כאן

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully