Primary Advertiser

מלימודי שפה ועד סדנת מחשבים: ריכזנו את הקורסים הכי מבוקשים במקום אחד

בשיתוף מפעל הפיס

7.2.2024 / 15:54

קורסים לרכישת שפה חדשה, הכשרות מחשב ודיגיטל, או סדנאות יזמות, אלו לא סתם חוגים "למלא את הזמן", אלא הכשרות שיספקו לכם הזדמנויות תעסוקה ויתרונות על פי מועמדים אחרים

גבר מבוגר עם שיער לבן ועיפרון יושב מול מחשב. ShutterStock
ההכשרות מספקות לאזרחים הוותיקים את הכישורים והידע הדרושים להם כדי להתמודד עם דרישות שוק העבודה המשתנה/ShutterStock

אין ישראלי שמלחמת חרבות ברזל לא השפיעה עליו. מאות אלפי חיילי המילואים נקראו להגן על המדינה ומעסיקים רבים מצאו את עצמם ללא עובדים שימלאו את מקומם. הגיוס בצו 8 של המילואימניקים הוביל לצו 8 אזרחי לאזרחים ותיקים שכבר פרשו לגמלאות ורבים מהם שבו לשוק העבודה. אולם בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, חשוב להישאר מעודכנים בכל גיל, ובמיוחד בגילים המבוגרים.

אין דרך להפריז בחשיבות ההכשרות לבני הגיל השלישי, שב-2023 הייתה גבוהה יותר מאי פעם. במאה ה-21 קצב החידושים עולה וגובר באופן שלא היכרנו, ומה שהיה נכון לפני חמש שנים כבר לא רלוונטי היום, ומי יודע תוך כמה זמן מה שאנחנו יודעים היום יאבד מהרלוונטיות שלו. בנות ובני הגיל השלישי נטלו חלק משמעותי בפיתוח, ביצרנות, בשירות, ובבניית שוק העבודה בעשורים האחרונים.

התרומה הגדולה של הכשרות וקורסים

הגדלת הסיכוי להשתלב בשוק העבודה: ההכשרות מספקות לאזרחים הוותיקים את הכישורים והידע הדרושים להם כדי להתמודד עם דרישות שוק העבודה המשתנה.

שיפור הבריאות הקוגניטיבית: ההכשרות מעודדות למידה ופעילות מנטלית, כלומר הפעלה ואימוץ של יכולות החשיבה תורמים לשמירה על בריאות קוגניטיבית.

תחושת הישגיות: ההכשרות והקורסים מעניקים לאזרחים הוותיקים המשתתפים בהם הזדמנות לפתח את עצמם ולהתפתח מקצועית, וליצוק משמעות אמיתית לביטוי "גיל הוא רק מספר".

תרומה חברתית: ההכשרות מאפשרות לאזרחים הוותיקים להשתלב בפעילות חברתית משמעותית, בין אם במסגרת התנדבותית ובין אם בתוך הארגון שמעסיק אותם.

כשבני הגיל השלישי רוכשים כישורים חדשים ולומדים מיומנויות חדשות, הם נהנים מנקודת זינוק משופרת בקבלה למקומות עבודה בהשוואה למועמדים אחרים, ולצד זאת מוסיפים ערך לחייהם ולארגון עצמו.

ריכזנו עבורכם קורסים והכשרות שיכולים לסייע לכם להמשיך לעבוד, לתרום גם בגילאים מתקדמים:

סלפי קבוצתי של מבוגרים מחייכים ונראים מאושרים. ShutterStock
רשויות מקומיות רבות מפעילות מועדונים לגיל השלישי/ShutterStock

התמצאות בעולם הדיגיטלי

קורס אוריינות דיגיטלית למבוגרים: מערך הדיגיטל הלאומי מציע קורס שמספק היכרות מעמיקה עם ערוצי התקשורת של העולם החדש. מה ההבדל בין אתר לאפליקציה, איך משתמשים ברשתות החברתיות, שימוש באפליקציות של קופות החולים והבנקים, איך ליצור פרופיל, והכל ב-12 שעות בקצב שלכם, ללא כל תשלום. הקורס זמין כבר עכשיו עד 1 באוגוסט 2024.

יישומי מחשב לגיל הזהב: רשת עמל הישגים מציעה קורס המלמד פעולות בסיסיות כמו הכרת מערכות הפעלה, דפדפן אינטרנט, יישומי אופיס, שליטה מלאה במדיה, שימוש בדואר האלקטרוני, צפייה בסרטים, האזנה למוזיקה, רשתות חברתיות, לערוך קניות ברשת, ניהול כספים אונליין, ועוד. משך הקורס 100 שעות לימוד, והוא מיועד לבני הגיל השלישי. פרטים נוספים בנוגע לתשלום והרשמה כאן.

סדנאות יזמות חברתית

מערך הדיגיטל הלאומי מציע קורס מבוא חינמי שמעניק הבנה ודריסת רגל ראשונה בתחום היזמות החברתית ובסופו תינתן תעודת קמפוס IL. הקורס מציג את אבני הדרך לפיתוח מיזם, הבנת שלבי פיתוח מוצר ממוקד לקוח, ועקרונות פעולה לקידום מיזמים חברתיים או עסקיים-חברתיים. ניתן להתחיל ללמוד כבר עכשיו בקישור הזה, במשך 9 שבועות, שעתיים-שלוש בשבוע בקצב האישי שלכם. הקורס זמין עד 1 ביולי 2026.

מגוון סדנאות אונליין במסגרת התוכנית הממשלתית "ותיקים בעבודה"

תכנית "ותיקים בעבודה" המסייעת לבני 60+ להשתלב בשוק העבודה מכירה את החשיבות והתרומה של ההכשרה להרחבת סיכוי הקליטה למקום עבודה. בהתאם, היא פיתחה קורסים ייעודים לשיפור הכישורים הנדרשים לשוק העבודה:

מיתוג ושיווק עצמי: קבלת כלים פרקטיים ואותנטיים לריאיון עבודה מוצלח, שבו תלמדו איך בונים מיתוג אישי, הצגה עצמית, שפת גוף, התמודדות עם שאלות מורכבות, וכלים משמעותיים נוספים.

אוריינות דיגיטלית: שימוש ברשתות חברתיות, כלים חשובים ושיטות לחיפוש עבודה מוצלח ברשתות החברתיות.

הכנה לריאיון עבודה וכתיבת קורות חיים: קבלת כלים פרקטיים ואותנטיים לריאיון עבודה מוצלח, מיתוג אישי, הצגה עצמית, שפת גוף, התמודדות עם שאלות מורכבות, כתיבת קורות חיים בצורה מדויקת ומתומצתת להגדלת סיכויי הקבלה לעבודה.

חיפוש עבודה ברשת: מודעות הדרושים עברו מהעיתונים לאתרים ייעודיים ולרשתות החברתיות. גם הכתבה הזו נמצאת באינטנרט ולא בעיתון, והסדנה הזו תדאג שאף אחד מכם לא יישאר מאחור.

ניתן להירשם לקורסים הדיגיטליים המאפשרים לרכוש מיומנויות וכישורים מהנוחות של הבית בקישורים הבאים:

להצטרפות לסדנאות זום באתר "ותיקים בעבודה", המופעל באמצעות תגבור - לחץ כאן

להצטרפות לסדנאות זום באתר "ותיקים בעבודה", המופעל באמצעות מעוף - לחץ כאן

ראיתם סדנה שמעניינת אתכם אולם התאריך עבר? שימו לעצמכם תזכורת להיכנס לאתרים פעם נוספת בתחילת החודש הקרוב. מדי חודש אתרי תגבור ומעוף מתעדכנים בסדנאות והכשרות חדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מגדירים מחדש את גיל הפרישה: העולם נפתח להעסקת עובדים מבוגרים

בשיתוף מפעל הפיס
זוג מבוגרים יושבים מול מחשב. ShutterStock
רשת עמל הישגים מציעה קורס המלמד פעולות בסיסיות כמו הכרת מערכות הפעלה, דפדפן אינטרנט, יישומי אופיס, שליטה מלאה במדיה ועוד/ShutterStock

סדנאות פרונטליות במרכזי התעסוקה של ותיקים עבודה

המשרד לשוויון חברתי מפעיל מספר מרכזי הזדמנויות ברחבי הארץ ומציע בהן מגוון קורסים והכשרות פרונטליות. בין ההכשרות שתוכלו להירשם אליהן:

● הכנת קורות חיים והתאמתם למשרה הספציפית שבה אתם מעוניינים

● אסטרטגיות ודרכים לחיפוש עבודה באופן יעיל

● שיווק ומיתוג עצמי

● חשיבות הנטוורקינג בתהליך חיפוש העבודה

בנוסף, מעת לעת ניתנות הכשרות למקצוע ספציפי, כמו למשל רפרנט ביטוח שנמשכות מספר שבועות, ובסופן ניתן סיוע במציאת עבודה. גם כאן, אם פספסתם הכשרה שמתאימה לכם או שהיא לא מתקיימת במרכז ההזדמנות הקרוב למקום מגוריכם, היכנסו שוב בתחילת כל חודש כדי לראות לאילו קורסים חדשים אתם יכולים להירשם:

להצטרפות לסדנאות באתר "ותיקים בעבודה" המופעל באמצעות תגבור- לחץ כאן

להצטרפות לסדנאות באתר ותיקים בעבודה" המופעל באמצעות מעוף - לחץ כאן

סדנאות במרכזי אפ60+

מרכזי אפ60+ של המשרד לשוויון חברתי הם מרכזי הכוונה לבני 60 ומעלה, לקראת פרישה לגמלאות או חמש שנים לאחריה. המרכזים מציעים לאזרחים ותיקים מגוון סדנאות, ובהן סדנאות מקצועיות בגישה אימונית המקדמות את פיתוח היכולות האישיות של המשתתפים לטובת ניהול תקופת החיים החדשה. הסדנאות שהמרכזים מציעים הן:

● סדנה לניהול ולתכנון תקופת החיים החדשה: הסדנה מספקת מענה להיבטים הרגשיים והמנטליים הכרוכים בפרישה לגמלאות.

● הכוונה אישית ליישום תפיסת חיים של "זקנה פעילה" (Active Aging): כלים לצריכת השירותים הקיימים בתחומים כמו חברה, קידום בריאות, מציאת תעסוקה לאחר גיל הפרישה, התנדבות, מיצוי זכויות ולימודים.

● סדנאות ופעילויות בנושאי ליבה: הכשרות בנושאי תעסוקה, חינוך כלכלי, אוריינות דיגיטלית וקידום אורח חיים בריא.

לפרטים ויצירת קשר עם מרכז אפ60+ הקרוב למקום מגוריכם לחצו כאן.

מעסיקים? בואו ליהנות מהשמה איכותית! תוכנית "ותיקים בעבודה" כאן בשבילכם, יאתרו משרות מתאימות בארגון, ותקבלו ליווי בתהליך הגיוס כך שתוכלו ליהנות מגיוון תעסוקתי בארגון והשמה איכותית לטווח הארוך. השאירו את הפרטים שלכם בלינק ההרשמה ונציג או נציגה מתוכנית "ותיקים בעבודה" יחזרו אליכם עם כל הפרטים.

אזרחים ותיקים, מחפשים עבודה? למגוון משרות מותאמות הקליקו כאן

בשיתוף מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully